Pentru insomniaci

by S. Elena on 13/01/2012

Post image for Pentru insomniaci

În mod sigur, cei care au o astfel de problemă nu au nevoie să ştie care ar fi efectele pozitive ale somnului. Ei ştiu pe propria piele care sunt efectele sale negative: nu au suficientă energie, sunt iritabili, trăsătură care duce la îndepărtarea de prieteni, la realizarea cu dificultate a sarcinilor zilnice.

Am dorit să scriu pe această temă pentru că eu însămi am trecut prin această experienţă pasageră în viaţa mea, dar extrem de neplăcută pentru că pentru mine somnul era modalitatea principală de încărcare a bateriilor. La mine insomnia a fost o prelungire a unei alte probleme de sănătate. Şi tare aş fi avut nevoie în acele momente de un medic care să-mi analizeze problema legată de alte probleme ale mele, dar, din păcate, am avut ghinionul să dau peste specialişti care nu priveau corpul în totalitatea lui, ci ofereau soluţii şi tratamente pe baza intuiţiei lor şi nu a analizelor medicale făcute. Începusem să citesc cărţi şi articole pe această temă, să caut site-uri cu experienţa altor persoane în ale insomniei.

  • Din propria experienţă am înţeles că pentru a vindeca insomnia e nevoie să cauţi adevăratele cauze ale acestei probleme. Poţi face analize medicale pentru a constata dacă există vreo lipsă de substanţă în organism: calciu, magneziu, vitamine B, vreo problemă hormonală, alergii. Nu te baza pe sfatul unui singur medic. Cere întotdeauna o a doua părere!
  • Nu te speria, nu eşti singurul care a dat de insomnie. Statisticile spun că o treime din adulţi se confruntă cu această problemă. Poţi ajunge de la insomnie la frica de insomnie, care o agravează pe prima. E un cerc vicios.
  • Dacă te trezeşti în timpul somnului, să nu te temi că insomnia iar ţi-a venit de hac; e normal să te trezeşti de câteva ori pe noapte. Important e să adormi la loc.
  • Ar fi bine să eviţi tratamentele dure, cel puţin iniţial. Atenţie la medicamentele luate, e nevoie să fie prescrise de un medic. Altfel, de la insomnie poţi ajunge la altă problemă: dependenţa de somnifere.
  • Dacă insomnia este efectul stării profunde de anxietate pe care o resimţi frecvent, un psihoterapeut ar fi eficient. Te poate învăţa metode de relaxare şi cum să-ţi regândeşţi priorităţile, dar şi să analizezi în mod optimist sau măcar realist situaţiile de viaţă prin care treci.
  • Mai bine ar fi să înlocuieşti o emisiune TV cu exerciţiu fizic. Cam o jumătate de oră ar fi suficient pentru o bună dispoziţie şi, nu se ştie, poate şi pentru un somn bun. Iar dacă mişcarea este făcută afară este şi mai bine, pentru că expunerea solară influenţează pozitiv somnul.
  • Şi tratamentele naturiste sunt benefice: tinctura de valeriană, ceaiurile din combinaţii de plante: păducel, talpa gâştii, levănţică, flori de soc, conuri de hamei, sulfină îndulcite cu miere înainte de culcare sau o cană de lapte îndulcit cu miere. Nu te repezi să iei melatonină. Nu are efecte benefice asupra insomniei şi este contraindicată în caz de probleme cardiace.
  • Patul este doar locul de somn. Nu-l transforma în loc de citit, gândit… Dacă nu poţi dormi, nu sta în pat. Ridică-te şi fă altceva. Nu pierde mai mult de 30 de minute încercând să adormi. Formează-ţi şi obişnuinţa de a te ridica din pat la aceeaşi oră din zi!
  • Poate ar fi bine să vezi dacă alimentaţia ta dăunează somnului. Să ştii că dacă o sa consumi cafea, cola, ciocolată, alcool, somnul profund se poate diminua. Alimentele care stimulează somnul sunt: pâinea, covrigii, biscuiţii. Nu le consumaţi însă în exces. Atenţie: consumul mare de ţigări afectează negativ somunul.
  • Cam cinci ore pe noapte pot fi suficiente pentru a fi eficient. Şi, oricum, când organismul este obosit, sigur îşi va lua cantitatea de somn necesară.
  • Notează în fiecare dimineaţă un gând pozitiv despre somn sub gândurile negative.

Cred că aceste sfaturi sunt de ajuns până când vei da de un medic bun, nu spun somnolog pentru că meseria asta nu este foarte cunoscută la noi.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: