Cum sa-l determini pe copil sa-si faca temele

by S. Elena on 02/02/2012

Post image for Cum sa-l determini pe copil sa-si faca temele

O problemă cu care se confruntă deseori părinţii și cadrele didactice este refuzul copilului de a-și face temele în mod sistematic. Ce se poate face pentru a motiva copilul, pentru a-l face mai responsabil în privinţa temelor? Iată 10 pași pentru a depăși această problemă:

  1. Copilul are nevoie să fie încurajat, lăudat pentru progresele sale, oricât de mici ar fi acestea. Critica exagerată, tonul ridicat, stabilirea permanentă a unor termene limită pentru realizarea temelor nu-l vor stimula pe copil să-şi facă temele în mod responsabil.
  2. Explicaţi copilului ce rol au temele – de exersare a materiei predate și învăţate. Ei au nevoie de o astfel de exersare pentru dezvoltarea intelectuală. Se poate face o comparaţie cu rolul exerciţiilor fizice.
  3. Elevul poate fi motivat extern o perioadă – prin acumularea de puncte pentru a obţine un beneficiu pe care şi-l doreşte în mod deosebit (plimbare cu prietenii, excursie, un joc). Motivarea externă sistematică poate duce la formarea unor obişnuinţe, a unei rutine.
  4. Aţi putea îndulci ideea de corvoadă prin crearea unor situaţii prin care copiii să simtă că sunt liberi în luarea unor decizii; de exemplu să decidă momentul în care vor face temele – înainte sau după o perioadă de relaxare, să-şi cumpere rechizitele care îi plac.
  5. Este important ca elevul să-şi repete materia predată pentru a rezolva corect temele. Eficienţa cu care sunt realizate temele duce la aprecierea verbală sau prin note a elevului, aspect care stimulează realizarea viitoare a temelor.
  6. Vă puteţi confrunta cu tendinţa copilului de a trage de timp atunci când îşi face temele. Puteţi organiza miniconcursuri acasă prin cronometrarea timpului în care sunt realizate unele teme şi oferiţi-i copilului un mic premiu dacă a avut performanţe în privinţa timpului.
  7. Ar putea ajuta şi discuţia părintelui cu copilul despre materia învăţată, despre cărţile citite, despre importanţa lor, despre greutăţile întâmpinate de părinţi în realizarea temelor la vârsta copilăriei şi despre modul în care ele au fost depăşite.
  8. Nu folosiţi temele ca pe o pedeapsă şi nu vorbiţi despre ele ca despre o corvoadă în faţa copilului. Ajutaţi-l mai degrabă să înţeleagă cerinţele temelor; în niciun caz nu realizaţi tema în locul copilului.
  9. Acordaţi atenţie modului în care elevul îşi face programul de lucru: temele să se facă după învăţarea sau repetarea materiei, să alterneze perioadele de activitate cu cele de relaxare, să nu fie realizate temele foarte târziu, când sunt deja obosiţi.
  10. Puteţi implica copilul în timpul liber în activităţi practice care să vină în ajutorul temelor pe care le au de făcut pentru acasă: să socotească banii necesari pentru cumpărăturile făcute, să privească o emisiune sau să citească o carte pe o temă studiată la şcoală.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: