A aparut recenzia “Abandonului calului negru” pe filme-carti.ro!

by Victor Alartes on 02/11/2011

Post image for A aparut recenzia “Abandonului calului negru” pe filme-carti.ro!

Recenzorii se afla pe urmele “calului negru”! Nu cei de la recent incheiatul si mult prea agitatul recensamant, ci cei pasionati de literatura.

“Abandonul calului negru” este “un roman politic, aflat la graniţa dintre realitate şi ficţiune, un roman care se citeşte atât de uşor, încât nu am putut să îl las din mână, tot sperând că omul cu pricina, personajul principal, poate învinge monştrii şi reuşi o schimbare de atmosferă într-o ţară despre care ştim cu toţii unde se află”.

Astfel scrie Jovi in cronica publicata pe filme-carti.ro! Versiunea integrala a acesteia poate fi citita aici:

{ 1 comment… read it below or add one }

Robert N. Hoffman December 2, 2012 at 20:45

Cu toate că “Abandonul Calului Negru” e descris de autor ca fiind un roman de ficţiune, cartea reflectă, din nefericire, trista realitate a vieţii politice din Romȃnia. Sufletul cititorului e pus la grea încercare; el e supus unei game largi de sentimente – de la tristeţe şi dezamăgire pȃnă la dezgust şi revoltă împotriva unei clase politice ineficiente şi corupte. Cartea scoate foarte bine în evidenta viclenia unor politicieni şi a “baronilor” care îi sprijină financiar, tipică oamenilor lipsiţi de orice valori morale. Modul inteligent în care e descrisă încercarea unui “baron” de a-l corupe pe Valer Tameş, eroul principal al cărţii, denotă viclenia extremă a baronului. În momentul în care Valer Tameş (romȃn-american recunoscut pe plan internaţional ca specialist în geopolitică) refuză categoric oferta baronului, întregul sistem corupt care controleză economia, justiţia şi presa aservită se pune în mişcare împotriva lui. Prin urmare, el pierde pȃnă la urmă orice şansă de a-şi folosi cunoştinţele şi experienţa dobȃndite în Statele Unite pentru reducerea efectelor crizei economice asupra Romȃniei şi prevenirea intensificării acestora. Mesajul cărţii este acela că, indiferent de pregătirea şi experienţa pe care ar avea-o în domeniul politic sau economic, un om cinstit, corect şi bine intenţionat nu are şanse să penetreze zidul impus de grupările politice şi de afaceri formate din şmecheri, mincinoşi, corupţi şi incompetenţi.
Cauza majoră care a condus la această situaţie e desigur faptul ca “banul” a devenit atotputernic în Romȃnia. La foarte scurt timp după înlăturarea lui Ceauşescu susţinători apropiaţi ai lui Ion Iliescu ajunseseră la concluzia că “au nevoie de 7 ani pentru a controla economia ţării”. Din păcate, ei au avut la dispoziţie o perioadă chiar mai lungă pentru a-şi realiza obiectivul. Odată intrate în domeniul politic, corupţia si hoţia au fost ulterior preluate, într-o măsură mai mare sau mai mică, de toate guvernele care au urmat, iar tot ce mai rămăsese din valorile morale tradiţionale după comunism a dispărut “peste noapte”.

Reply